Tisdagen och Onsdagen

Igår blev det aldrig något bloggande.
När Rasmus var på förskolan en stund på dagen plockade jag en hel del höstkantareller:


När jag hämtade Rasmus på förskolan gick vi ut en stund och lekte. Till Rasmus stora lycka stod Ollis traktor utanför våran port. Den undersöktes mycket noga:

När vi skulle gå in igen blev det spännande. Dörren gick inte att få upp mer än ca 5 cm, Kita hade lyckats dra på säkerhetsspärren!!! Som TUR är hade jag lämnat balkongdörren öppen för att vädra lite. Efter lite dörrknackning hos grannen och med hjälp av vaktmästaren Olli som klättrade mellan balkongerna kom vi in =) Vilken tur vi hade!

När Tobbe kom hem från jobbet gav vi oss ut en sväng till i skogen och plockade mer svamp. Rasmus var duktig och försökte plocka han med!

Idag bestämte jag att Rasmus fick vara ledig från förskolan. Vi åkte till min farmor i Kista på besök. Rasmus var mer vild än tam och var överallt och lite till. Till hans stora lycka hade farmor ett piano:

Lycklig kille!

Efter lunch, fika och en promenad i Kista galleria åkte vi hemåt. Vi tog en tur ut till Ingarö och plockade lite mer svamp. Rasmus hjälpte till med 3 svampar eller så annars plockade han blåbär och lingon och stoppade i sig för fullt.

När det var dags att laga middag kom jag på att Rasmus ska få börja hjälpa till mycket mer. Han fick mäta upp vattnet i kastrullen till pastan med ett decilitermått, han var väldigt koncentrerad och jätte duktig. När jag lagade maten fick Rasmus stå och leka med en bytta och olika mått, han roade sig koncentrerat i 20 min! =)



Efter de lugna 20 minuterna spårade det och blev blött överallt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0