Inskrivning

Riktigt dåligt uppdaterat här på sistonde. Har varit mycket av lite allt möjligt.
Bland det roligaste är att Rasmus ska bli storebror.
Nu vet de flesta om det så jag kännde att nu kan vi gå ut med det här.

Var på inskrivning på MVC idag. Rasmus var med och var överallt och lite till. Var helt slut när vi kom hem igen ;) Tur att han är världens finaste kille ändå! :)
Pyret är beräknat till den 5:e april. Alltså är jag i v.12 nu.
Järnvärdet var redan lite för lågt vilket var väldigt tidigt, så ska börja knapra lite järn redan i v.15
Jag hade väldigt höga värden på blodsockret tror jag det var, hur som helst inte bra. Jag ska försöka äta mindre sött.
Värdet ska ligga på 3-6 och jag hade 8,9. Har man 9 får man göra glukosbelastning.
Så ikväll ska jag äta upp min sista choklad så jag inte har någon mer hemma. Sen blir det frukt framöver!

För Rasmus leker livet. Han är en riktigt glad och envis kille som vet vad han vill. Allt han gör är med glimten i ögat och han är oftast överallt och lite till.
Även på förskolan säger de att han klättrar överallt och busar runt.
Man märker att han har börjat trivas på förskolan nu. Han gråter fortfarande vid lämningarna men det går fort över och han är glad när man kommer dit och när man hämtar.

Rasmus nya favorit i livet är denna:

En radiostyrd bil som Tobbe fick från en arbetskamrat


Rasmus tycker att den är jätte cool. Det här är första kvällen Tobbe och han prövade den. När batterierna var slut och bilen behövde laddas stod Rasmus under bilen och grät och sa "titta där" "Brum brum"!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken härlig blogg!

Vad skumt det där om glukosvärdet, min BM sa att när man var gravid fick man ha lite högre värde dock inte över 9. 6-7 var normalt värde enligt henne.



Kul att titta in! Kram Lina "cravings" på minbebis

2010-09-18 @ 23:18:56
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/
Postat av: Tina

Självklart får du pröva blöjorna! Ring mej så bestämmer vid tid och plats! 073-5032848

Kram

2010-09-20 @ 07:26:01
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0