Våran lilla hjälpreda!

Lika busig och motarbetande Rasmus kan vara hemma genom att rycka i saker, trycka på knappar och klättra på saker, lika duktig kan han vara på att hjälpa till och han är riktigt omtänksam mellan busen.

Rasmus hjälper gärna till med att lägga in tvätt i tvättmaskinen eller disk i diskmaskinen:


Idag hjälpte Rasmus mig att göra rent glasbordet, han smörje in mig i ansiktet med hans hudkräm och borstade tänderna på mig när det var han som skulle borsta sina tänder, emellan detta smyger han gärna in en kram eller en puss. I andra stunden kan man lika gärna få en leksak bankandes i huvudet. Det gäller att hänga med i svängarna.

I veckan har det ploppat ur ett nytt ord ur Rasmus mun. "vantar" som han stolt säger flera gånger om dagen och visar att dom ska sitta på händerna!

Kommentarer
Postat av: Maya

haha jag kollar fast med väldigt låg volym på tv:n... läskigt! Vad stor Rasmus har blivit!! Vi MÅSTE ju ses snart så de får leka lite! Kram!

2010-10-16 @ 22:02:12
URL: http://mayaindianen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0