VC vår bästa vän

Idag var det visst dags igen.
Rasmus lyckades på något vis när jag la ner honom på golvet vrida sin arm på något konstigt vis. (inget man hade märkt av alls om det inte var för att han blev jätte ledsen).
Jag fattade direkt att något var galet. Han var ledsen i ca 5 min sen lugnade han ner sig och då försökte jag se om han kunde använda armen. Han gjorde det inte gärna men han kunde. Han kunde både greppa tag i saker och stöda på den. Den verkade inte vara ur led varken vid handleden, armbågen eller axeln men ändå var något fel.
Jag avvaktade ett litet tag till. Han kunde häva sig upp på armarna på golvet men inte ta dig framåt, den rörelsen funkade inte.
Då ringde jag Vårdcentralen (skärgårdsakuten). Vi fick kommer ner direkt.
Rasmus var hur glad som helst på vägen ner i bilen och satt och lekte men använde inte den "skadade" armen.
Väl där fick vi träffa en sköterska och en praktikant (Japp samma praktikant som när vi var där förra måndagen) och hon kännde väl igen oss :P

De undersökte Rasmus och försökte få han att använda armen. Även de såg att han kunde använda armen men att något var skumt. När hon klämde och kände lite på axeln så hoppade det till lite. Hon ringde ner en läkare som skulle få kika på honom.
När hon väl kom in och undersökte honom använde han armen hur bra som helst.
Ett mysterium! Men antagligen var den så pass lite ur led, om den nu var det att den hoppade rätt när sköterskan kände på den.
Rasmus var på toppen humör hela tiden och verkade tycka att det var roligt och spännande att träffa nytt folk!
Nu hoppas vi återigen på att slippa ha med sjukhus att göra på ett tag :P

På em. träffade vi Rasmus gammalmormor och gammelmorfar och efter det fick Rasmus äntligen träffa sin kompis Nicholas och leka lite :) Det tyckte både han och Nicholas var toppen!
Nu sover lillskrutten gott vill jag lova!

Kommentarer
Postat av: Maya

Nej men vad jobbigt! men nu får det vara slut på besök på vc och sjukhus! :) Kram

2010-03-02 @ 22:23:51
URL: http://quetzalen.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0