Det kommer mera....

Snö, snö så långt ögat når.
Jag kan också erkänna att jag längtar som tusan till våren. Solsken, fågelkvitter, torra vägar, första knopparna på träden, första tussilagon och allt som hör till.
Men snälla det hjälper inte att gnälla och tjata över hur hemskt snön är. Vart man än går gnäller folk och är bittra.
Orkar inte höra. Det är bara att gilla läget, snön kommer inte smälta fortare!

När jag började morgonpromenaden i morse vräkte det ner blötsnö men det gick riktigt bra med vagnen och var inte allt för tungt så jag bestämde mig för att ta våran långa morgonrunda... Ojojoj säger jag bara!
Halvvägs vet jag inte vad som hände men snön fastnade som om någon limmat fast den på hjulen:





Jag fick kämpa som ett djur för att köra vagnen.
Alla som jämt frågar hur det går att köra vagnar med små hjul fram i snön så ska jag berätta det!
Riktigt bra!! Det enda sättet att få fram vagnen i blötsnön var att skjuta den en meter och sparka bort snö från hjulen eller lyfta vagnen baktill så att den bara rullade på de små hjulen ;)
Jag kan lova att jag var svettig när jag kom tillbaka!
Tacka vet jag gratis träning ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0