Dax igen...

Rasmus gnällande fortsatte idag som dagarna innan. Humöret svänger mellan att vara jätte glad, pigg och busig till att bli förbannad, ledsen och arg.
Tanken slog mig lite snabbt igår att "tänkt om han har ont i öronen" men så tänkte jag direkt att han har ju inte tagit sig för öronen eller liknande och han verkade inte reagera när jag tryckte över öronen.
Idag däremot tog han sig för öronen några gånger och när jag tryckte över öronen så drog han bort huvudet.
Gissa vad jag gjorde!?
Jo ringde våran bästa vän vårdcentralen. Fick en återbudstid 1 timme senare.
Och mycket riktigt lillkillen hade öroninflammation på vänster öra. Dags för en ny kur med penicillin.
Stackars barn säger jag bara! Ska han aldrig få vara 100% frisk?
Nu håller vi tummarna för att gnällandet har varit på grund av örat och att han blir den nöjda och glada Rasmus igen efter penicillinen. :)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Nämen stackars liten! Nu håller jag tummarna för att han får vara frisk och glad hädanefter!

2010-03-18 @ 00:28:36
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0