Bad och bus

Idag var vi till Gustavsbergsbadet tillsammans med Sara och Oscar. Jag kan säga att vi var inte ensamma om att åka dit. Vi och halva värmdö var där och badade.
Inte var det halva priset som det brukar vara på förmiddagen inte. NEJ dom höjer för att tjäna mer på sportlovet. fulingar är var dom är!
Hur som helst så trots att det var jätte mycket folk hade vi det jätte trevligt.
Rasmus är som en fisk i vattnet nu, han stormtrivs!
Flera dyk gjorde vi och han kom även frivilligt i vattnet från poolkanten! :)

De senaste dagarna har Rasmus visat himla mycket humör vill jag lova. Han blir fruktansvärt förbannad när han inte får som han vill, men fortfarande med glimten i ögat.
Numera vill han gärna äta själv, det får han göra så länge det inte är allt för kladdig mat.
Jag blev riktigt förvånad när jag gav honom skeden här om dagen och han stoppade ner den i tallriken och tog upp den mot munnen om och om igen. Han var inte i närheten av att pricka munnen och fick såklart inte upp något men han har förstått grejen :)

Äta själv är nya grejen. När han börjar bli mätt kastar han ner mat till Kita som nöjt äter!

Igår byggde vi lite med tågbanan. Först satt Rasmus och lekte jätte fint:


Sen blev det totalslakt av allt vad tågbana heter:


På väg till badet:

Alla lösningar är bra utom de dåliga. Nappflaskan ligger stadigt med hjälp av mammas vantar, då kan man äta på vägen!

Ja och återIGEN har Rasmus tungt med andningen och hostan har kommit igen. Han fick i alla fall vara utan det 1 vecka. På måndag ska jag ringa läkaren och be dem utreda om han har barnastma eller vad det handlar om. Detta är inte normalt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Det är min morfar på den andra bilden! =) Nikki har alltid sett ut som en flintskallig liten gubbe! När hon har klänning blir man nästan full i skratt. Kram Tina

2010-03-08 @ 16:48:30
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0