Sommarvärme

Ja äntligen riktig sommarvärme. Hoppas sommaren är här för att stanna den här gången. Passar lagom till min semester! Jag jobbar sista dagen imorn sen blir det massa härlig tid tillsammans med Rasmus och tyvärr utan Tobbe i 10 dagar då han åker till norrland.

Idag kom Rasmus och hälsade på mitt jobb tillsammans med hans kompis Nicholas och mamma Malin. Vi jobbar på samma jobb men Malin hade slutat och hittade Rasmus och Tobbe hemma hos sig och tjyvade med grabbarna och hälsade på.
Jätte roligt tyckte Nicholas och sådär tyckte Rasmus. Han lekte för fullt och var glad så fort han glömde bort att jag var där, men såg han eller hörde mig var han hur gnällig som helst. Han har blivit riktigt mammig igen och gnäller så fort jag rör mig i fel riktning, riktigt jobbigt men jag hoppas att det släpper lite när jag kommer vara hemma mer framöver.

När vi kom hem fick Rasmus hjälpa mig att vattna mina halvdöda och misshandlade blommor på balkongen. Rasmus duschade mest sig själv med det iskalla vattnet och slet loss en del blommor, men lite hjälp fick jag i alla fall.

Lillterror har ryckt en blomma


Väldigt roligt att vattna sig själv

Efter middagen fixade Tobbe med packning inför Norrland, de åker imorn istället för Torsdag. Jag och Rasmus gick ut och lekte lite. Vi tog med hans bobbycar, det blev invigning av den utomhus.






Förutom att leka med bilen så hittade vi en spindel och massa myror till Rasmus stora lycka. Han lyckades även få ett jack på hakan när han glömde armarna när han skulle krypa, det kom en del blod men det var ingen större fara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0