Mysig helg

Vi har haft en riktig toppen-helg trots lite tråkigt väder. Man börjar ju undra när sommaren ska komma på riktigt!?

Lördagen spenderade jag och Rasmus i Nacka Forum tillsammans med min mamma och syrror. Vi shoppade massa fint. Jag fick massa nya linnen, flip-flop, trosor och bh. Rasmus fick regnkläder och stövlar, nu är han redo för förskolan till hösten ;)
På kvällen åt vi middag hos Tobbes föräldrar och var där långt in på kvällen. Rasmus gick och la sig halv 12 med oss efter att ha tagit en lite power-nap tidigare under kvällen.

Idag åkte vi ut till mina föräldrar på Bullandö och satte på masten på våran segelbåt. Sen blev vi kvar där hela dagen. Rasmus fick gunga, "hoppa studsmatta", knata runt och leka på tomten och åka skottkärra. Det sist nämnda var mest populärt och han blev piss-förbannad varenda gång han inte fick åka med ;)

Vem har mest skoj. Mormor eller Rasmus!? ;)

Vi har även varit uppe på vinden och rotat bland mina gamla leksaker och hittade massa skojigt till Rasmus och jag hittade många av mina underbara älskade gossedjur. Bland annat favoriterna hästen Pompe, Lemuren och hunden Bimbo ;)

Under helgen har Rasmus kommit på att det här med att gå är riktigt roligt och han känner sig riktigt cool. Han kämpar för fullt och går nu redan riktigt långa sträckor och börjar bli riktigt stadig. Även fast han för det mesta väljer det säkrare sättet: krypa :)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag tror sommaren kommer nästa helg. håller tummarna Hur som helst är det skönt att slippa vintern, overaller och alla kläder. (Och allt bråk det innebär med påbylsningen). :P



Ser ut som att han trivs där i skottkärran. Och ja, hittar man nåt kul så vill man ju göra bara det om och om igen. Viggo har just kommit på hur han tar sig upp i soffan så nu är det bara det som gäller. Upp, ner, upp, ner...



Kram!

2010-06-14 @ 11:02:34
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/
Postat av: Tina

HEJ! Vi mår toppen! Ni då?

Bloggen är jag jätte nöjd med! Det blir roligare att skriva om det är fint! =)

Kameran är en Sony. Ingen värsting men den duger absolut till oss! Jag gillar den verkligen!

Kram

2010-06-16 @ 20:42:53
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Tina

Kameran heter Sony a230. Det är 10,2 megapixel och kostar 3000kr mediamarkt just nu (tror att det var ett tillfälligt parti så skynda, skynda)! Enda nackdelen är att man inte kan filma. Däremot kollade vi på en liten behändig filmkamera som kostade 1700 vilket är helt överkomligt enligt mej! Kameran är superenkel att andvända och bilderna jätte fina! Vi är helnöjda! Kram

2010-06-16 @ 22:31:43
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0