Första stegen

Rasmus har nu tagit sina första steg!!! :)
i Söndags tog han 2 stapplande steg och i måndags gick han 4 steg från mig till mormor som blev så stolt så!
Han tar några små steg varje dag med mycket peppning och applåder. Han skiner som en sol när han lyckas :)
Han kan nu även stå stadigt själv under kortare perioder och går mycket stadigt när han får hålla i en hand vilket han älskar för då känner han sig säker.

Vi njuter i fulla drag av våran prins nu som är i en UNDERBAR upptäckarålder. Han är i stort sett glad morgon till kväll och busar och "pratar" hela tiden. Han har blivit väldigt social och pratar och flirtar med folk runt omkring.
Det blir många NEJ på en dag med Rasmus vill jag lova och det bästa han vet är när han gör något han vet att han inte får och man skäller på honom. Då lyser ögonen av bus och han bara skrattar! ;)

Sen måste ju jag få skryta lite också. Igår var jag med i vårruset med inställningen att jag skulle gå runt och ev. springa lite granna.
Men gissa vad?
Jag sprang hela loppet på 5km trots att jag inte har joggat på över 2år. Jag är grymt stolt! Kanske en sporre att börja springa någon/några gånger i veckan? :)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad rooligt! Undrar vem som blir stoltast, Rasmus eller mamman. ;)

2010-06-03 @ 14:17:53
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0