Hårda skolan

Japp Rasmus har nu fått börjat i den hårda skolan.
Nu har det varit på tok för mycket bök på kvällar och nätter och nu får det vara slut på det känner jag.
Klockan 8 är det läggdags sen får man inte komma upp ur sängen hur vilt man än protesterar!
Och nu är det totalt slut på amningen! Jag känner att det räcker och Rasmus vill bara ha det som tröstätande på natten då han egentligen inte behöver äta alls. :)

Vi började igår. Det gick hur bra som helst att natta Rasmus vid 8. Han somnade själv i sin säng på bara några minuter. Vid 23 började första böket. Han höll på att böka i 45 min innan han till slut somnade om igen. Vid 2 var det dags igen, denna gång bök i ca 30 minuter. Sen var det dags igen vid halv 5 igen, denna gång fick han välling för jag märkte att han var hungrig då slutade böket ganska fort och han somnade om igen.
Detta var inte slutet... Vid 06.20 vaknade han igen och fick komma upp i sängen bredvid mig (Tobbe hade gått till jobbet). Denna gång somnade han om nästan direkt utan några som helst protester utan snutt!

Det blir till att kämpa ett par nätter till och hoppas att det ger sig! :) Jag är helt slut själv och mina armar är lite trötta de med (de har vaggat och klappat på lillkillen så mycket).
Han som har varit så himla duktig tidigare!
Hur går det för er andra med era småttingar med kvällar och nätter?

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja man borde få vältränade armar av detta bärande och vaggande. Det är likadant hemma hos oss. Hur trött han än är vägrar han att ligga ner och slappna av utan bökar runt och gnäller. Reser sig upp i sängen, ramlar för han är så trött, reser sig upp igen, ramlar igen... Det har hjälpt med vaggande och bärande ett tag men nu protesterar han även då. Och man kan ju inte hålla på å bära runt på dom hela kvällen tills dom behagar somna. Blir helt slut. Igår somnade han vid sju men vaknade vid åtta och vi lyckades inte få honom att somna igen förrän halv tolv på natten.

De flesta mammor jag pratat med som har barn i samma ålder säger samma sak. Det är väl någon fas som förhoppningsvis går över. (För att följas av nästa besynnerliga fas.) ;)

Lycka till med nattandet ikväll! ;)

Kramar!

2010-01-21 @ 16:20:51
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/
Postat av: malin

ja du camilla... som du vet har det där varit min vardag i åtta månader i sträck medans du har haft rena semestern fram tills nu! med tanke på att din son är en ängel kommer han snart sluta böka medans min kommer fortsätta i all oändlighet...

2010-01-21 @ 21:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0