Det går bra nu...

Äntligen börjar vi få ordning på kvällarna igen. 2 Dagar i rad har det funkat precis som vi vill men det är mycket jobb vill jag lova. Rasmus vill ju som jag tidigare skrivit gärna somna runt 18-19 tiden en liten stund för att sedan vara tokpigg igen resten av kvällen. Nu har vi blivit stenhårda att efter klockan 16 blir det inge mer sovande och OJ vad vi får kämpa att hålla lillfisen vaken när han får sin riktiga tröttsvacka men det går snabbt över och sen är det full rulle igen ända tills vi nattar honom vid 20. Och peppar, peppar idag somnade han på 5 min och sover för natten UTAN något skrik alls. Så himla skönt. Hoppas det håller i sig nu!

Och något nytt är att helt plötsligt älskar Rasmus välling. Vi har prövat tidigare några gånger men då har det varit tvärnit och så för några dagar sedan prövade jag när han inte blev mätt på mellanmålet och sluuuurp sa det så var det slut i flaskan och nu är han helt galen i det.
Så nu mera blir det först gröt på kvällen, därefter bad och lite lek och sen blir det välling, tandborstning och natti natti! :)

Bilder från idag:

Armhävningar varje dag!


Det bara går inte att ta sig framåt såhär... Händerna är lixom ivägen. Krypningen behärkar lillfisen fortfarande inte men det är full rulle framåt ändå.


Mekar lite med tåget. Kommer bli en händig karl!


När man snurrar här så kommer det roliga melodier. Det har han lärt sig vill jag lova.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Är det kanske en liten mekaniker ni har där... Haha, verkar som vi haft ungefär samma problem med sovandet. Försöker åxå se till att han inte sover efter 16 men det är ändå som att han får nya krafter nånstans ifrån när det är dags att sova... :/

2010-01-13 @ 08:49:03
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0