Då kör vi IGEN då...

Nej jag är inte bitter!
Vi var nere på vårdcentralen i över 1½ timme. Rasmus hade ingen feber när vi åkte hemifrån. Väl där hade han 38,5. De sa att det kunde vara normalt men jag vet att han aldrig har över 37,7 i normala fall och jag fattade att det kommer stiga vart efter.
Man kände hur Rasmus blev varmare och varmare, gnälligare och gnälligare...
Vad det gällde hostan var det bara att fortsätta med Mollipecten som vi redan har hemma. Däremot höll de med om att han lät väldigt tung i sin andning och efter undersökningar och provtagningar kom de på att han skulle få bricanyl (eller det var någon form av bricanyl).
Han skötte sig hur bra som helst när han fick andas genom masken 1 minut, han satt blixt-stilla. 1 minut är länge för en 8månaders!!!
Sen fick han även cortison som också skulle verka avsvällande.

När vi kom hem försökte jag få i lillkillen middag men han bara gnällde. Tempade honom och det visade 39,5. STACKARS säger jag bara!!!
Han var så sjukt trött och hängig så han fick gå och lägga sig nu, han somnade på 2 minuter... Lilla älskade pyret.

Hoppas han mår bättre imorn. Jag kommer ju knappats kunna slappna av och ha det kul på kryssningen med tjejerna om jag vet att lillen är jätte sjuk :S

Kommentarer
Postat av: Susanne

Nämen stackars lilla Rasmus! :( Hoppas, hoppas att han blir bättre fort. Vad duktig han var med masken då. :)

Kram!

2010-01-28 @ 20:00:06
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Men fy! Hoppas att Rasmus mår bättre nu.

Kram!

2010-01-31 @ 20:55:20
URL: http://maj09.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0