Skärgårdsakuten

Idag hade vi tid på BVC kl. 11.
Rasmus hade gått upp i vikt sen sist trots att han gick ner massa när han hade RS-viruset.
Nu väger killen 9870g och är 71cm lång!

Vi har haft en jobbig natt. Rasmus hosta är riktigt elak och andningen har blivit ännu värre så på dagen ringde jag skärgårdsakuten. Vi fick komma dit vid 14 och träffade en jätte bra läkare.
Rasmus fick fick inhalera 2 gånger och blev bättre med andningen efter.
Vi fick även ett recept på Bricanyl att ha hemma så vi kan hjälpa honom när han får det jobbigt.
Annars är han inte direkt sjuk. Han är jätte pigg och busar och röjer som sjutton. Han flirtade med allt och alla på vårdcentralen och tyckte livet lekte trots att han piper och väser och låter som han sprungit ett maraton!

Jag börjar få ont i halsen och känner mig hängig. Får se hur rolig denna natt blir för mig och Rasmus ;)


Kommentarer
Postat av: sussi

Stackars er!det e samma sak här uscha massa sånt som går. hoppas ni blir bättre snart.Massa pussar och kramar!!!

2010-02-23 @ 14:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0