Är blomjord nyttigt?

Idag startade Rasmus sin dag med att äta blomjord. Han såg faktiskt inte så försjust ut men jag skit nöjd över att han lyckades få in det i munnen innan jag hann fram ;) Så han skrattade helt brun i hela munnen medan jag försökte pilla ut så mycket jag kunde!

Har ju totalt glömt bort att berätta att Rasmus har fått förskoleplats. Vi fick vårat första val så vi är jätte nöjda. Känns bra att veta redan nu att han har plats till hösten. Han ska börja på Jungmannens förskola som ligger precis vid vårat område.

Förutom att Rasmus är SJUKT mammig så är han så underbart sprudlande glad hela tiden. Det är så underbart att se honom. =)

Rasmus har börjat äta mer och mer själv. Han får alltid grönsaker vid sidan om måltiderna att pilla i sig själv och till frukosten får han en egen smörgås med pålägg. Han har blivit riktigt duktig med sitt pincettgrepp ;)

Ibland tror jag att Rasmus tror att han är en hund. Han favoritsysselsättning om dagarna är att leka med hundarna. Hundarna tycker att det är minst lika roligt dom. Det är verkligen ömsesidig kärlek!
Antingen kör han dragkamp med Bella:



Eller så snor han leksakerna ur munnen på Kita:





Blivande trummis kanske!??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0