"Tatt-Tatt"

Det är så underbart. Rasmus smakar på ord nu och försöker härma för fullt.
Nu säger han pappa ganska ofta och det känns verkligen som han förstår vad pappa betyder nu också.
Här om dagen sa han helt plötsligt "tatt-tatt" när jag gav en leksak till honom och jag trodde det var en slump men efter att han varje gång jag gav honom något upprepade samma sak så insåg jag att han säger ju tack-tack! :) Så himla gulligt!
Nu gör han det var man en ger honom!

De senaste dagarna har vi passat på att njuta av solen och är ute väldigt mycket under dagarna. På förmiddagarna går vi alltid på långpromenad och på eftermiddagen är vi ute och gungar och leker i sandlådan. Rasmus ÄLSKAR gungan och skrattar ju högre man gungar honom. Att leka med spaden i sanden är också populärt men helst av allt äter han sand, stenar, pinnar, löv... Eller ja... allt han får tag i så man får passa honom hela tiden!

Lite ute bilder:






Idag försökte jag hinna med lite vårfix på balkongen när Rasmus sov men lillfisen sover numera bara 40min-1tim på hela dagen så man hinner inte så mycket. Lillkillen fick sitta med i sin stol när han vaknade tills jag var klar.
Jag hann olja bord och stolar:


och plantera blommor:


Kommentarer
Postat av: Maya

vad roligt att han säger tack tack nu :) gulligt!

leker han med hinken och spaden nu?

abolut ska vi ses nästa vecka! vi kommer gärna till er! Kram

2010-04-15 @ 09:37:08
URL: http://januarimamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0