Och så lite magsjuka...

Helgen började ju med feber för Rasmus. Lördagen hade han fortfarande feber men inte lika hög och det kändes som han var på bättringsvägen även fast han sov bort mycket av dagen. På kvällen fick han ett ryck och blev jätte pigg och busig och vi fick honom inte att somna för än vid halv 10 ;)
På söndagen var jag borta på hästtävlingar hela dagen och Rasmus och Tobbe hade en grabbdag. Han började med att spy en gång på dagen och bajsade ner sig totalt sen blev det inget mer av det.... trodde vi...
På kvällen spydde han ner både sig själv, mig och Tobbe. Allt vi förökte få i honom kom upp igen, till och med vätska. Stackars lillkillen!
Idag har det fortsatt i samma spår. Han åt morgonvälling, den kom upp lika snabbt... Magen har varit jätte risig hela dagen, helt otroligt att det finns mer kvar...
Allt han har fått behålla på hela dagen är en deciliter äppeljuice och en halv deciliter välling och han sover, sover, sover. När han väl är vaken är han jätte glad och försöker busa med den lilla energin han har i kroppen.
Min älskade prins!
Hoppas han blir bättre snart så vi får njuta ordentligt tillsammans våran sista vecka hemma tillsammans. Nästa måndag är det jobb som gäller för mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0