Onsdagsmys!

Idag började jag, Rasmus och hundarna våran dag med en promenad till Tobbes jobb där vi packade in oss i bilen och begav oss mot Farsta Centrum och mammsen!
Hundarna fick sitta i bilen vilket de inte hade så mycket emot men jag hade såna skuldkänslor för jag glömde ge dem frukost i morse (det går inte att ändra på rutiner, då blir jag såååå förvirrad).
Vi började med att luncha. Rasmus satt med i en stol och var hur nöjd som helst.
Sen började vi våran shopping! Jag gjorde två kanonfynd på Axelsson. Hittade två hur fina koftor som helst för bara 259:- sammanlagt! Var meningen att jag skulle hitta gympaskor också men jag gick bara och kärade ner mig i flera ursnygga vinterdskor vilket jag inte är i behov av.
Rasmus fick en tomtedräkt från mormor till julafton och jag köpte 2 jätte söta bodysar på HM.
Rasmus var riktigt duktig medan vi shoppade. I slutet fick vi kånka runt lite på honom då han tröttnade på vagnen.
Vi prövade sittdelen igår men tyckte inte han satt så bra i den så det blev liggdelen ändå idag och en kudde så han sitter halvrätt upp, men nu har han kommit på att han kan häva sig upp ganska lätt så det känns lite riskabelt.
Vi fick en toppendag med mamma idag och är jätte nöjda, detta borde göras oftare!


Rasmus har precis ätit grönsaks och kalvpuré och fick smaka räksoppa vilket han gillade ;)

Rasmus läser bok

Rasmus äter bok

Rasmus tittar på Simpsons (hans favorit)

Våra försök med att lägga Rasmus tidigare har hittills gått hur bra som helst. (det har vi aldrig trott). Han har somnat 8 eller halv 9 varje dag och sovit jätte bra hela natten ändå. Men idag gick det sådär att lägga honom vid 8. Han var hur pigg som helst för vi lyckades inte hålla honom vaken då han borde vara det, han sov nämligen precis innan 6 och somnade en gång till runt halv 7 i vagnen när vi var ute och promenerade.
Men efter lite kämpande så sov han för natten vid 9. =) Våran fina kille!
Han sitter kanon i sittdelen med åkpåsen! Men vi kommer nog köpa Emmaljungas minimizer sittdyna att han nu till en början. Känns tidigt att börja med hans tok-tjocka åkpåse nu. Vad ska han ha när det är minusgrader då?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, det är svårt det där med vad man ska ha på dem nu. Vi har köpt åkpåse och fårskinsfäll man jag tycker fortfarande att det är krångligt :) Det verkar gå bra med maten nu - kul! Kram

2009-10-29 @ 09:23:47
URL: http://maj09.blogspot.com
Postat av: Susanne

Vilken liten goding han är... :)

2009-10-30 @ 21:02:38
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0