Min stooora kille!

Ja gud vad snabbt de växer och vad mycket som händer för varje vecka! Det är så underbart att vara hemma med lillkillen och se hans utveckling så tydligt för varje dag.

Igår fick lillkillen smaka gröt för första gången, vi köpte banangröt för barn från 4 mån. Vi fick höra på BVC att man ska ta det väldigt lugnt med gluten i början.
Det var riktigt svårt!
Rasmus älskade det och gapade efter mer men han fick bara en pytteliten smakportion, samma idag för att han sakta ska vänja sig.
Andra saker han hunnit smaka är potatis/zuccini/palsternacka/majs och morot. Han har tyckt att allt smakar okej men favoriten har varit morot/majs!

Sen en vecka tillbaka så har Rasmus fått somna själv på dagen när han ska sova "middag". När jag märkt att han är trött hag jag bäddat ner honom i sing säng med en liten labansnutte som han verkar tycka om. Det har max tagit 10 min för honom att somna och han har inte varit ledsen alls utan legat och pratat och skällt lite.
Jätte duktig kille!


Nyvaken kille som har somnat alldeles själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0