Härligt bajsbad

Idag lyckades Rasmus för första gången (Läs även sista) bajsa i vattnet när han badade. Det var Tobbe som satt med honom och jag hörde helt plötsligt "ÄLSKLING" "Nej men usch" "Rasmus sparka inte, det stänker bajs"...
Då kom jag till hans hjälp och böt ut badvattnet medan Tobbe höll i en sprattlande toknöjd liten unge! :)
Sen badade han nöjt vidare!

Idag gjorde jag något jag tänkt göra länge.
Jag gjorde massa matportioner till Rasmus och frös in.
Jag kokade majs, ärtor, broccoli, potatis och morot och mixade till puré. Blev lite olika smakkombinationer. Jag har lärt mig till nästa gång att man måste se till att få bort skalen från majs och ärtor innan man mixar. Blir en massa bitar oavsett hur mycket man mixar annars.
Men riktigt bra blev det till slut!
 

Här kommer några bilder från helgen:

Rasmus och Tobbe kör fyrhjuling!


Rasmus prövar sin nya stol hos mormor och morfar, Spännande tyckte lillfisen!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha! Det där tänker jag varje gång han badar :) Idag fick Rufus gröt, det var bättre än alla grönsaker vi hittills provat, även om det inte har varit några problem där heller. Hur går det för er och smakisarna? Ett tips till majsen, pressa det du mixat genom en sil så slipper du skalen. Jag höll på att bli tokig tills vi kom på det :)

2009-10-06 @ 19:30:57
URL: http://maj09.blogspot.com
Postat av: Susanne

Haha! Mysigt bad. :)

Bra med tips ang puréerna. Jag ska börja göra lite jag åxå. Måste bara fixa fler bra behållare...

Kul med bilder på din fina lilla familj. :)

Jag slutar aldrig att förundras över alla nya färdigheter dom lär sig vecka för vecka. Det är ju så häftigt.

2009-10-07 @ 11:05:10
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/
Postat av: Tina

Hurtigt med alla smakisar! Duktig du är! Han är så söt lilla Rasmus! Ingen av mina barn har någonsin fått för sej att bajsa i vattnet... Hoppas att dom låter bli det =P

2009-10-10 @ 11:33:25
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Tina

Alla som gissat har haft rätt! =) Jag som tyckte att jag var så klurig! Haaha!

2009-10-12 @ 10:27:48
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0