Världens mest hemskaste...

...mest klumpigaste och helt värdelösa mamma! Det känns som det just nu är jag tyvärr...

Vem mer än jag har lyckats behöva åka in med sin älskade till Astrid Lindgrens Barnsjukhus 2 GÅNGER inom 48 TIMMAR!!!

I Torsdags var vi i stallet. Jag red medan underbara Kattis hade hand om Rasmus. Olyckligtvis lyckades Kattis snubbla när hon hade Rasmus i famnen och de föll till marken. Rasmus lyckades slå i huvudet. Inte från någon högre höjd och inte hårt men vi blev livrädda. Vi ringde sjukvårdsupplysningen men de tyckt vi skulle avvakta. Efter att Rasmus inte var sig själv alls och var jätte ledsen under kvällen så åkte vi på natten in.
Det var ingen fara med lillkillen alls. Han var nog mest uppskakad och hade svårt att komma till ro för natten...

Och så till nästa händelse...

Imorse vaknade Rasmus runt 8 och låg och små knorrade och ville inte somna om. Han låg på rygg bredvid mig i sängen och jag skulle vända honom mot mig så jag kunde amma honom och drog honom i armen för att vända honom. Det skulle jag inte gjort... Han blev jätte ledsen direkt och jag förstod att något var fel med armen.
Jag försökte det mesta efter för att se om han kunde använda armen, men han ville inte.
Ringde Tobbe på jobbet och mamma och grät som bara den.
Tobbe kom hem direkt och vi åkte in.
Armen var som vi trodde ur led vid armbågen och de försökte rätt till den + att han fick alvedon.
Sen fick vi vänta i 20 min och avvakta om han använde armen. Han var på jätte bra humör och var jätte tapper men vägrade använda armen. Då blev vi uppskickade till röntgen och tog bilder på armen.
Bilderna såg bra ut men leden var inte på plats.
Så återigen bråkade de med armen. Men denna gång hamnade den rätt. Han somnade direkt efter och vi väntade 20 min till. Direkt när han vaknade var det som han glömt bort allt. Han var på strålande humör och rörde armen som att inget hade hänt!
Så skönt!!!
Så nu är vi hemma igen...
Usch kommer aldrig våga dra i armarna något mer. Vågade knappt klä på honom ordentligt nyss när vi skulle ut! Fyyyy fan hemsk man känner sig. Försöker trösta mig med att det är ganska vanligt....


Rasmus i bilen på väg hem. På toppen-busigt humör. Fortfarande iklädd sin grodpyjamas. Blev ju att åka in direkt från sängen till aktuten...

Kommentarer
Postat av: Tina

Men snälla Camilla vilken otur! Skönt att allt vart bra! Kram

2009-11-14 @ 10:24:21
URL: http://minafinatre.blogg.se/
Postat av: Susanne

Men gumman då. Förstår hur ledsen du måste ha blivit men olyckor kommer tråkigt nog att hända hur försiktiga vi än är. Klandra inte dig själv. Skönt att han är sig själv igen. :) Jag har åxå råkat göra illa Viggo i armen sådär när vi legat i sängen, inte så vi behövde åka till sjukhuset men gud så ledsen man blir... Idag ramlade han ner från soffan idag men det gick bra som tur var.

Kram!

2009-11-15 @ 23:22:32
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0