Jag såg solen

Japp det är sant. Jag svär! Imorse på morgonpromenaden sved det i ögonen för att solen bländade. Det var helt underbart. Jag njöt av varje sekund och det var tur det för nu är det lika grått och mörkt och regnigt igen.

Idag var jag, Rasmus och hundarna på fika hos Rasmus gammelmormor. Jag fick en god lunch och Rasmus banan, vilket han gillade!
Hårdträningen på Rasmus verkar gå åt rätt håll. Idag under 12 timmar har Rasmus bara ammat 2 gånger. Han har ätit gröt, massa frukt och tro det eller ej. Han åt middag! Pasta/kyckling/broccoli! Duktig kille!
Vi ska fortsätta kämpa på! Det är flaskan som behöver ännu mera övning. Målet är att i stort sett ha slutat amma om ca 1 månad.

Här kommer bildbevis på Rasmus nya förmåga:

Åhej åhå...


Uppe! ... men hur kommer man framåt???


Det börjar bli lite trångt i baljan... Blir bättre när han kan sitta upp själv och plaska =)

Kommentarer
Postat av: malin

men gud så duktig han är!!!

då kan han imponera på läkaren på sexmånaderskontrollen imorgon...

ses till lunch!

2009-11-18 @ 22:00:23
Postat av: Åsa

Vilken kille! Han är ju hur duktig som helst! Rufus backar mest och har inte alls fattat att man måste lyfta magen för att komma framåt :) Kul att det går bra med maten, jag försöker också avveckla amningen. Vi är nere på tre gånger per dag och resten är gröt, mat och frukt. Ska börja lite lätt med välling och smörgås också tänkte jag.

Kram!

2009-11-18 @ 22:06:05
URL: http://maj09.blogspot.com
Postat av: Tina

Söta unge!

2009-11-23 @ 13:00:40
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0