I stora staden

Idag var jag och Rasmus i stora staden och inhandlade första julklappen. Denna går till min älskling och Rasmus pappa.
Han kommer bli jätte nöjd!
Vi träffade Angelica, Kendra, Maya, Lilima och Marlene och Alice och fikade på Waynes. Riktigt mysigt!
På bussen på vägen hem träffade jag Tobbes mormor. Vi blev överbjudna dit imorn på fika. Alltid lika mysigt! =)

Nu på kvällen blev det bestämt att den 11:e december åker jag, Tobbe och Tobbes arbetskamrat och hans sambo på kryssning. Utan barn :P
Så nu är det hårdträning för Rasmus som gäller... Det ska funka!
Förvånansvärt nog drack han 85ml ersättning nyss. Jippiiii! Bara att fortsätta träna med flaskan.
Gröten har börjat gå riktigt bra.
Maten fortsätter vi kämpa med. Idag fick vi han lite pasta/kyckling/broccoli som jag stolt har kokat ihop själv! Han verkade tycka det var helt okej!

Och så till detta eviga tjat om svininfluensan. Man blir ju gråhårig men vet ju inte vad man ska tro...
Förra veckan läste man att barn från 6 månader ska vaccineras och idag läser man detta på aftonbladet:

"Läkemedelsverket säger ja till influensavaccin för spädbarn över sex månader. Men flera landsting satte i går stopp för de minsta. Verksamhetschefen Ingrid Berg anser att det måste utredas bättre hur vaccinet påverkar de minsta barnen. Flera andra landsting, bland andra Västerbotten, resonerar likadant."

Verkar ju helt sjukt att i vissa län vaccinerar man och i andra inte. Just nu säger jag starkt NEJ tack till spruta både till mig och lillkillen.

Måste ju självklart skriva att idag har Rasmus kommit på hur man tar sig "upp på alla 4:a". Han lyckades flera gånger men mest upp på tå, inte på knä. När han var som kaxigast och tyckte han var jätte ball störtade han med näsan i golvet. Ingen skada skedd ;)


Kommentarer
Postat av: älgen

men lilla älgen...va kul att ni ska på kryssning men skulle inte vi göra det??

2009-11-17 @ 22:41:07
Postat av: Camilla

men den här kryssningen blir ingen party-kryssning direkt. Utan äta gott och "sova" i lyxhytt utan barn! ;)

När vi ska på kryssning ska det vara fest och utan karlarna såklart!

Kramkram!

2009-11-18 @ 11:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0