Fortsatt hårdträning

Rasmus tränas fortfarande hårt :P
Nu har vi 2 veckor kvar att träna inför kryssningen. Vi försöker varje dag övertala Rasmus om hur gott det är med välling, även fast det går väldigt trögt tycker jag att det går och rätt håll.
Trappa ner på amning går väldigt bra för Rasmus del, däremot fattar mina tuttar verkligen INTE att de ska minska mjölkproduktionen. Så det är väldigt jobbigt. Känner mig som en mjölkkossa!
Nu är vi nere i ca 2-3 amningar per dygn! Han har blivit jätte duktig på att äta mat och gröt.

Från och med idag börjar vi med att Rasmus ska somna själv på kvällarna. De senaste 2 veckorna har han somnat utan tutte men med mig bredvid.
Första försöket idag gick oväntat bra!!! Det tog 6 min så sov lillkillen. Men då var han sjuuukt trött, vi hade hållit honom vaken en extra lång period för det skulle funka.
Ibland ser man ljuset i tunneln! ;)
Vill bara få det där med välling att fungera så att det inte är något problem om han sover hos någon annan och vaknar på natten. Då är han ju nämligen så sjukt snuttig och vill bara ha tutte!

Har blandade känslor för babysimmet. Rasmus tycker att det är jätte roligt med alla övningarna och älskar verkligen vattnet. Det här med att dyka är än så läng inte hans grej. Han fick riktiga kallsupar idag och blev rädd och ledsen båda gångerna. Det sista vi vill är ju att han ska bli rädd för vatten. Får se hur det blir vid nästa tillfälle, kanske blir att vänta med dyken för hans del!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Strunta i dyken om han inte gillar det tycker jag! Kanske vänta den här omgången och sedan försöka igen lite senare. Rufus har också haft lite svårt med dyken och det känns så hemskt när man ger dem kallsupar :( Men babysimmet är ju så mycket mer, vattenvana får han ju av att plaska också!

Kul att det går så bra med Rasmus "träning"! Snart sätter han i sig en hel flaska välling ska du se... Kram!

2009-12-01 @ 08:47:22
URL: http://maj09.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0