Besiktning

Idag var Rasmus på 6-månaders besiktning. Och han gick igenom den =)
Han visade att han kunde:
*Vända sig från rygg till mage
*Titta efter en tappad leksak
*Använda båda händerna och greppa leksak
*Jollra nyanserat (hmm... inte mycket ljud han gav ifrån sig) men jag fick godkänna att han kan det i vanliga fall :P
Sen blev han undersökt grundligt. Han skötte sig fint!
När hon lyssnade på hjärtat hörde hon ett litet blåsljud. Hon sa med all säkerhet att detta inte var något att oroa sig för, att hon hörde att det inte var någon fara. Men som rutin måste Rasmus på en till kontroll hos läkare och lyssna på hjärtat igen (vi kommer få en remiss).
Hon förklarade så att jag skulle känna mig lugn att om det varit hennes barn hade hon inte oroat sig alls och inte ens skickat barnet på vidare undersökning.
Jag känner mig helt lugn. Tobbe verkar lite mer orolig.
Idag vägde lillfisen 9300g och var 67cm lång!
Det har gått bra även idag med Rasmus ätande. Dock mår mina stackars tuttar inte lika bra som höll på att sprängas mitt på dagen idag. Bara att hålla ut så fattar de nog att de ska producera mindre mat :P

Idag inhandlade jag havrevälling vilket jag ska övertala Rasmus att det är jätte gott.
Inhandlade även de extremt kända och populära majskrokarna. Rasmus har bara fått smaka från andra tidigare men nu har han egna! :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det där med blåsljud kan jag allt om :) Det är inget att oroa sig för. Man kan leva ett helt liv med blåsljud och de flesta försvinner när barnet växer. Och eftersom Rasmus växer som han ska och utvecklas där efter så är det ingen fara!

Duktig kille att klara kontrollen! Kram!

2009-11-20 @ 18:49:32
URL: http://maj09.blogspot.com
Postat av: Tina

Majskrokar är gott men kan göra att dom blir hårda i magen. Stella blev det! =S

2009-11-23 @ 12:59:07
URL: http://minafinatre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0