Ta bort stygn!!!

Jag säger bara FY FAN!!!
Hade tid idag hos barnmorskan för att titta hur det läkt där nere och ev. ta bort stygn. Jag levde i min drömvärld om att de skulle lossna efter ca 14 dagar som de sa efter förlossningen.
Men icke! Enligt min barnmorska kan det ta flera månader... MÅNADER??? Hallå!!!
När hon kika där nere sa hon att det såg jätte bra ut och att det läkt fint och att hon skulle ta bort stygnen. OK sa jag. Så farligt ont borde det väl inte göra. Trodde jag ja!
Jag trodde jag skulle DÖ!
Hon tog bort 6 stygn sen ville jag inte vara med längre. Det gjorde svinont. De satt ju för fan fast ordentligt i huden.
Hon fick ge upp och sa att jag skulle komma tillbaka om 14 dagar och ta lite smärtstillande innan och ta bort de då om de inte lossnat.
Jag håller alla tummar och tår för att de kommer lossa innan men tyvärr tror jag inte själv på det! Hua!
Borde de inte kunna spraya lite bedövningsspray som de hade när de sydde?
Tycker jag vore en bra idé!
Nu ska jag amma min kära son och sen försöka sova lite granna. Jag är helt slut efter natten. Rasmus har bökat som sjutton och jag har inte fått mycket sömn.
Vi försökte lägga honom i spjälsängen i går kväll eftersom det blir så varmt för honom i sängen. Men eftersom Rasmus typ sov sig genom hela dagen igår så var han inte alls så trött i natt.
Han sov 1 timme i spjälsängen sen har han legat resten av natten i sängen och vaknat, vill bli ammad, bökar runt med bröstet, blir arg, somnar, vaknar, vill amma, blir arg osv.... HELA natten till och från. I morse när vi till slut gick upp var han hur nöjd som helst. Han fick även ett bad. hur mysigt som helst tyckte han! Nu sover han självklart som en stock. Har snart sovit i 2 timmar i sträck. Nu passar det minsann ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0