Jag överlevde

Ja det var knappt men jag överlevde hos barnmorskan idag. Härligt att de behövde vara två för att ta bort mina stygn där nere. De tyckte det såg ut som ett ormbo. Då kan ni nog gissa att det var ett par stygn :S Jag låg och led i säkert 20min medans de plockade stygn.
De lyckades ta bort nästan alla. Jag har ett stygn kvar som de försöke ta bort men jag pep och hävde ur mig lite fula ord och till slut gav de upp eftersom det satt så hårt. Så det ska få lossa av sig själv.
Det var verkligen inte kul när man väl låg där men nu efter är jag bra nöjd med mig själv att jag överlevde och blev av med stygnen eftersom de verkligen inte behövs längre...
När vi kom hem satte jag igång att storstäda men tog en liten paus här ;)
Rasmus har fortsatt att sova sen vi kom hem och sover riktigt tungt.

Imorse vaknade Rasmus vid halv 7 och var klarvaken och låg och joddlade och levde rövare. Vid 7 började han bli förbannad och ville inte vara kvar i sängen.
Tobbe tog för en gångs skull Rasmus och gick upp så jag fick sova vidare vilket jag är jätte glad för. Det behövdes verkligen och var jätte härligt.
Vid halv 9 kom de Tobbe in i sovrummet med Rasmus och la han bredvid mig och så låg vi kvar i sängen och ammades i lugn och ro... :)

Rasmus tycker det är härligt att ligga på skötbordet när tvättmaskinen centrifugerar. Det skakar så härligt och då är det ännu lättare att klämma ut lite mer i blöjan ;)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ormbo låter inte kul. :P

Han är verkligen jättefin din guldklimp! :)

Kram!

2009-06-17 @ 19:40:02
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/
Postat av: Susanne

Han fick både utpumpad mjölk som jag hade i frysen och ersättning. Det är svårt att hinna med att pumpa ut tillräckligt med mjölk så det räcker när han ska vara borta så länge. Så det är ju bra att det funkar med ersättning. Börjar misstänka att jag inte har tillräckligt med mjölk heller. Han blir mycket mättare när han får ersättning. Och då har man ju koll på hur mycket han får i sig.

Nästa fredag ska han vara hos farmor igen för då ska jag minsann på fest för första gången sedan augusti. :) Ska bli kul men känns samtidigt lite skuldbelagt det där... Men det är ingen som höjer på ögonbrynen om pappan tar några öl... :/

Kramis!

2009-06-18 @ 10:20:08
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0