Herregud, hur lyckas man???

Ja herregud är det enda jag kan säga.
Idag skulle jag och Kattis ha en liten mysdag var tanken. Strålande sol på morgonen. Vi planerade då en liten stunds shopping i Nacka Forum och avsluta med lunch och solning.
Vid kvart i 11 satte jag, Kattis, Felicia och Rasmus oss i bilen och började våran utflykt till Nacka Forum.
Rasmus var en trött och duktig kille och sov gott i vagnen när vi börjar shoppa loss på New Yorker.
Jag hittade en bikini som passade tuttarna ;) Perfekt! Och en tröja och flip-flop skor.
Kattis shoppade halva butiken och Felicia en jätte söt klänning.
Meningen var egentligen att jag skulle shoppa upp mina 500:- som jag har i presentkort på Gina Tricot men det glömde jag hemma.
Det blev en tripp på HM och snusade lite bebiskläder. Tyvärr var nästan allt från storlek 62. Nästan inget i 56 som jag ville ha.
Kattis hittade en super söt shorta med matchande byxor i storlek 62 som hon shoppade till Rasmus. Han kommer bli så charmig i detta när det passar :D
Inne på Hm vaknade Rasmus och började kinka ihop. HUNGRIG! Mammas näsa osade även att han hade gjort i brallan. Så vi letade efter skötrum. Vi hittade närmast bara toaletter utan skötbord och det kostade 5:- då surnade jag till och sa att jag lika gärna kunde byta på Rasmus i bilen gratis eftersom vi ändå skulle bege oss hemåt.
Vi gick till bilen. Jag bytte Rasmus blöja i bakluckan. Nyckeln till bilen la jag smart nog bredvid mig (precis där man smäller igen bakluckan). Samtidigt som jag byter blöjan försöker Kattis och Felicia förstå sig på hur vagnen ska fällas ihop. När jag sätter Rasmus i bilstolen lastar dem in vagnen så duktig och SMÄLLER igen luckan. Samtidigt klickar det till och alla dörrarna låser sig. Oj jag utropar "ÅH NEJ NYCKELN"!!!! Kattis och Felicia ser ut som frågetecken.
Och jag förklarar med panik att den ligger krossad vid bakluckan. Vi försöker öppna bakluckan men den sitter där den sitter. Nyckeln känner man och får precis tag i men den går inte att rubba.
Rasmus börjar sammtigt gallskrika och jag måste ta upp honom. Nu är han jätte hungrig! Vi tänker inte på att bilen egentligen är låst trots att vi har en dörr öppen och vi öppnar en till.
Då går billarmet för fullt!
"HERREGUD" hur ska vi kunna stänga av larmet???
Rasmus skriker ännu mer. Det slutar med att jag hoppar in i framsäter och langar fram bröstet och Rasmus börjar nöjt amma trots kaoset i bakgrunden med tjutande larm och 3 hysteriska tjejer.
Vi försöker på alla vis stänga av billarmet eller öppna bakluckan innifrån men inget fungerar utan nyckeln.
Folk runt om har vid det här laget börjat titta väldigt skumt på oss.
Kattis och Felicia meckar loss bilstolen och fäller baksätet. Kattis klättrar in i bakluckan medan Felicia står utanför och sliter i bakluckan.
Vid det här laget kollar folk ännu mer konstigt.
En tjej sitter vid ratten och ammar en bebis. En tjej ligger och krälar o bakluckan och en står utanför och sliter i bakluckan och bilen tok-tjuter.
Helt plötsligt kom en man och en dam förbi och hjälper Felicia att drar i luckan. Till slut får Felicia tag i nyckeln och vi kan larma av bilen. Vilken lättnad. Det blev tyst =)
Vi tackar våra hjältar och stoppar en mätt Rasmus i bilstolen och ger oss snabbt iväg därifrån ;)
Vilka tjejer! Hur lyckas man kan man undra?
Jag har inget svar på det....



Rasmus badar! Han älskar det verkligen!



Hur charmig kommer Rasmus att bli i det här då??? ;)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Haha! Jag blev nästan kallsvettig bara av att läsa om era strapatser.

Stiliga kläder! De kommer han att bli supersöt i. :)

2009-06-07 @ 22:07:07
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/
Postat av: Anonym

otroligt söt! så man smälter!

2009-06-07 @ 22:48:57
URL: http://alexxandria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0