Första inlägget!

Jajamen idag bytte jag blogg från http://millisen.bloggagratis.se till denna blogg! Så vill ni läsa om allt som hänt innan dess så finns det där!
Idag är Rasmus alltså 14 dagar gammal, redan 2 veckor. Våran lilla prins! Känns som vi har haft honom i en evighet. Allt känns så självklart!

Idag så tog jag mig verkligen ordentligt med jobb när jag skulle ut och gå med hundarna och barnvagn!
Har ju syrrans hund här på dagarna emellanåt och hon måste ju också få följa med ut på promenad. Det här med att promenera med Kita och barnvagn har jag börjat behärska bra. Kita är duktig!
Bella däremot hade nog aldrig gått bredvid en vagn och det hela började med att jag höll på att få några ordentliga utbrott på både vagn och hundar.
Tack vare grannen lyckades vi få hjälp ut ur porten i alla fall. Efter 2 min ute började det regna. Bara att försöka få hundarna att sitta fint och sätta på regnskyddet. Jag lyckades! Vi fortsatte promenera. Efter ca 5 minuter skötte sig båda hundarna exemplariskt! Såg så väluppfostrade ut och jag kände mig som värsta supermorsan med en bebis och 2 hundar alldelles själv!
Tog självklart en bild på hundarna när de var så duktiga och satt och vaktade vagnen medans jag plockade upp hundskit och kastade!
Nu börjar lilla Rasmus knorra borta i vagnen, så jag ska plocka upp honom så ska pappa Tobbe få försöka mata honom med nappflaska för första gången. Jag har pumpat ur en hel nappflaska mjölk!
Vi tänkte att det vore toppen om han kan ta flaska också eftersom jag ofta tar en långpromenad själv med Kita och Rasmus såklart alltid blir vrålhungrig när jag inte finns i närheten! ;)


Fina vagnen med prinsen i och söta vakthundarna på varsin sida!

Fina vagnen med prins Rasmus i och så vakthundarna på varsin sida ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0