Fika, mumsig mat och napp

På eftermiddagen åkte Tobbe, Rasmus, Kita och jag till Sundbyberg och hälsade på Sussi som fyllde år. Hipp hipp hurra!
Först fikade vi lite hemma hos Sussi. Sussi gosade massor med Rasmus och var så road av alla hans små stånkade och grymtande djur som han har för sig hela tiden, trots att han sover.
Efter mycket funderande bestämde vi oss för att åka till Kista centrum och äta på food courten, det var vi inte ensamma om vill jag lova. Var slagsmål för att ens komma in i parkeringsgaraget, men vi lyckades hitta en plats.
Vi mumsade massor med mumsig mat!
På vägen hem i bilev var Rasmus inte på humör. Han hade sin vakenperiod. Då vill han ligga och sprattla på en filt och ha massor med uppmärksamhet.
Han var skit sur. Till slut kom jag på en räddning. NAPP!
Vi har prövat det 2 ggr innan när han varit kinkig men då har han inte velat ha och vi har väl i bestämt att vi inte ska ge napp om det inte behövs.
Men det här känndes som ett nödläge efter att jag prövat med allt och det enda han ville var att kommaur stolen och det ville vi ju inte medan vi åkte.
Jag testade lite med nappen. Helt plötsligt tog han den och snuttade högt och nöjt. Han spottade ut den då och då men det var bara att ploppa in den igen och han höll sig nöjd hela vägen hem! Duktig kille!
Härligt att veta att nappen fungerar i nödfall ;)

Rasmus med napp i munnen för första gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0