Utekväll!

Igår fick Rasmus en egen liten pool! Han var så nöjd och badade i över en halv timme och plaskade som sjutton i sitt lilla "stöd".


På eftermiddagen fick vi helt plötsligt för oss att vi skulle ut på kvällen. Så jag började pumpa mjölk hej vilt och fick ihop hyffsat mycket.
Farmor fick vara Rasmus-vakt.
Vi bestämde att vi skulle vara borta mellan 9-1 nu första gången. Lilla Rasmus låg klistrad vid mina bröst timmen innan vi skulle iväg och totalt käkade upp mig. Efter att vi hade åkt var han fortfarande inte nöjd och fick då flaska. Sen somnade han som en stock vid 10 och sov till halv 3.
Vi kom duktigt hem vid halv 2. Kändes skönt att det gick så bra!
Igår var jag ansvarsfull chafför men nästa onsdag. Då ni! Då blir det första gången lilla jag ska dricka alkohol sen förra sommaren i juli, det kan inte bli mer en ett gott skratt. 2 cider, så är väl jag rund om fötterna och tungan svullen ;)

Vi ska pröva nu i veckan om Rasmus tycker det är Ok med ersättning så man även kan ge det om man är borta i några timmar och inte fått ihop tillräckligt med mjölk! :)

Hoppas att alla har det lika underbart som vi har det i sommarvärmen! Nu ska vi tillbaka till Tobbes föräldrar och sola och bada. Vi lämnade Kita och Rasmus där en stund för att åka hem och fixa lite. En Electrolux-snubbe var här för att fixa våran ismaskin i frysen för andra gången men det blir ett tredje besök innan det kommer funka igen. Massa krångel där. Tur att det går att göra is på "eget" vis ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0