Spontant Flen-besök!

Ja igår åkte vi och hälsade på Kattis på Strömsholm där hon är på ridledarutbildning. Med oss i bilen hade vi hennes hund Ozzy. Alltså två monsterhundar i bakluckan vilket resulterade i att vi åkte utan barnvagn.
Rasmus klagade inte. Det betydde att han fick åka bärsele vilket är hans favorit ;)
Vi promenerade och lunchade lite med Kattis. Super-mysigt!
Efter besöket bestämde vi oss för att åka förbi Flen och säga hej till Linda och Crille. Detta slutade i att vi stannade kvar käkade middag och sov över trots att vi inte hade packning.
Det enda som behövdes var lite shopping på coop så att jag fick nya amningskupor, Rasmus nya blöjor sen klarade vi oss för en natt!
Jag fick till min stora lycka även rida :) Linda hade en ponny hemma som passade lilla dvärg-mig perfekt i storlek.
Jag red runt barbacka och studsade till och med små mini-hinder. Herregud vad skumpiga små ponnysar är.
Tänk att man när man var yngre for runt som en galning barbacka och hoppade hinder på nästan 1 meter. Hur satt man kvar???
Rasmus sov jätte duktigt i natt. Först sov han 9.30-02.30 sen vaknade han igen runt 7, nästa gång runt halv 9. Då bökade han runt i 40 min innan han bestämde sig för att somna om. Då låg jag och halvsov till 10. Super skönt!
Rasmus börjar le mer och mer. Varenda gång han är hungrig och man ger honom bröstet kommer han på att han får ögonkontakt och börjar smila lite smått och ser super busig ut och glömmer helt bort tutten som hej vilt börjar spruta mjölk ;)

   
Kattis, Ozzy och Kita        Hästar i en av hagarna
                         
Jag och en sovande Rasmus  

Våran lösning så Rasmus slapp myggen när vi satt ute ;)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Flen, det är inte långt ifrån mina gamla hemtrakter :) Skönt att höra att man kan vara spontan även med en bebis, det är så många som tror att man blir helt uppbunden.

Rufus sover i snitt 2-4 timmar åt gången och gör så över hela dygnet. Ibland sover han lite längre på natten. Han ammas ganska ofta men på natten somnar han mest ifrån bröstet och den vakna tiden då blir inte så lång (vilket är jätteskönt!). Men jag börjar se en tendens till lite längre vakenperioder på dagen och jag hoppas på lite längre sovperioder på natten :)

Kram!

2009-07-06 @ 21:38:37
URL: http://maj09.blogspot.com
Postat av: Åsa

Flen, det är inte långt ifrån mina gamla hemtrakter :) Skönt att höra att man kan vara spontan även med en bebis, det är så många som tror att man blir helt uppbunden.

Rufus sover i snitt 2-4 timmar åt gången och gör så över hela dygnet. Ibland sover han lite längre på natten. Han ammas ganska ofta men på natten somnar han mest ifrån bröstet och den vakna tiden då blir inte så lång (vilket är jätteskönt!). Men jag börjar se en tendens till lite längre vakenperioder på dagen och jag hoppas på lite längre sovperioder på natten :)

Kram!

2009-07-06 @ 21:38:59
URL: http://maj09.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0