Skärgården dag 4 & 5

Dag 4 vaknade jag av en underbart vackert utsikt genom rufffönstret! Helt vindstilla överallt och soligt och fint!



Rasmus har fortsatt att sova jätte bra. Han somnar för natten mellan 22-24 någongång och vaknar nästa gång runt 6-7! Helt underbart! Och dessutom sover han hela den perioden i sin liggdel till vagnen helt själv vilket han inte har gjort tidigare.
Senare på dagen flyttade vi vidare eftersom vinden skulle vrida. Vi la oss på yttre Sillö en bit utanför Möja och hittade även där en fin och mysig klippa där vi fick vara helt ensamma och hundarna kunde bada för fullt.
På kvällen kom mamma och pappas grannar med deras båt och gjorde sällskap.
Helt plötsligt på kvällen började det blåsa för fullt och regna, regnet upphörde rätt snabbt men blåste gjorde det för fullt nästan hela natten och det gungade riktigt fint. Snacka om att bli vaggad. Vattensäng ;)
 
På morgonen dag 5 hade det lugnat ner sig betydligt. När vi ätit frukost och känndes oss nöjda åkte vi vidare och hittade ett underbart ställe i västerviken utanför Möja där det var betydligt mycket varmare i vattnet. Hela 21,4 grader. Varmast hitills.
Jag kännde mig tvungen att bada och tvätta håret men var mycket upprörd över alla små maneter som simmade runt i vattnet, mamma fick ligga och sprattla bort dem bredvid mig medan jag hysterisk tvättade mig. :)
Idag skulle det egentligen regna hela dagen men vi har haft molnigt och uppehåll hela dagen men riktigt varmt,
Runt middagstid kom nästa grannar med deras båt så nu är vi ett gäng här ute!
Nu blir det nog lite spelande i båten och sen natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0