Skärgården dag 3

Vi låg kvar hela dagen på Träskö Storö på samma ställe. Var ganska blåsigt men allt eftersom solen började värma på blev det riktigt varmt och härligt!
Rasmus sover så duktigt på nätterna. Vet inte om det är luften här ute som gör det eller om det har lugnat ner sig lite med ammandet och att han börjat komma in lite i natt/dag rutiner. Tror mer på det sist nämda vilket känns underbart :)
Kita badade i stort sett hela dagen med små avbrott. Lyckligare hund får man leta efter. Även Bella verkar ha kommit underfund med att det är härlitg att vara båtshund!
Rasmus var väldigt mycket vaken idag och en riktigt nöjd kille. Han har nog vant sig lite vid luften här ute och är inte lika deckad längre. Ojojoj vad lill-killen har börjat flirta och ha sig, det är så man smälter.
Jag önskar jag hade videokameran igår när han låg och skrattade och joddlade med mig en bra stund. Vi har lyckats fånga några bilder på honom när han är i full fart.
Man undrar hur mycket han skulle snacka om han kunde när man ser ben och armar fläkta runt för fullt och han joddlar allt han kan.
På eftermiddagen tog Tobbe och jag lilla gummijollen över till ön mitt emot, Kita fick simma med vilket hon var överförtjust i. Där badade vi i lä... Eller badade... Vi stog och fjollade oss halv doppade en bra stund innan jag hysteriskt doppar mig flämtandes och säger "jag kan inte andas"... "oh fy fan vad kallt"... "jag tror jag dör" medan jag snabbt tvättar håret.
Det var jäkligt skönt efter i alla fall vill jag lova :)
Vi fick en underbar kvällssol och det var bikini-värme fortfarande när vi åt middag vid halv 9 tiden. Helt underbart!!!
På kvällen blev det totalt vindstilla, så vackert!

         
Rasmus myser i skuggan    Tobbe latar sig i solen


Min mamma är duktig och tränar till och med i skärgården


Båtarna på kvällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0