Ridning, supergod middag och spya

Ja det var ungefär min dag i kort det ;)
Följde med Kattis till stallet idag och fick rida hennes söta tjockis Zenonne. Var riktigt roligt. Får se hur mycket träningsvärk man har imorn...
Rasmus var med Tobbe hos hans föräldrar så länge.
På vägen hem från stallet shoppade vi loss på Sabis. Det blev rökta räkor med aioli och bröd till förrätt och sen blev det lax, potatis och romsås till varmrätt. Tanken var att vi skulle göra blåbärspaj till efterrätt men det blev aldrig av. Får ta det imorn för massa blåbär har vi :)
Nu på kvällen var jag och Rasmus själva ett tag medans Tobbe var på äventyr hos en polare.
Rasmus var hur lugn och gosig som helst och jag satte på han pyjamas och vi satte oss i soffan och mysammade lite. Han snuttade lite, tittade sig omkring, joddlade lite, snuttade lite till, tittade sig omkring och så höll han nöjt på ett bra tag. Helt plötsligt kom en spya från ingenstans.
Bara att byta pyjamas på honom och linne på mig, även då på skötbordet kom en mini-spya till.
Sen satt vi i soffan igen och då ville han minsann snutta lite till. Han käkade riktigt mycket och somnade till. Helt plötsligt vaknade han och gav mig en ordentlig spya över hela magen. Hua!
Pyjamasen klarade sig och efter detta somnade han ordentligt och nu ligger han i sin spjälsäng och sover så gott. Springer in i mellanåt och kollar att han andas och inte har spytt något... Blev lite nojjig!
Själv fick jag precis hoppa in i duschen för andra gången sen stallet. Inte så mysigt att lukta sur mjölk/babyspya inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0