Normalt att tappa ett bakdäck?

Idag har varit en mysig dag.
Vi vaknade alla 5 (Jag, Tobbe, Rasmus, Kita och Bella) vid 10. Vi tog en liten runda i skogen med hundarna och Rasmus i bärselen.
Därefter packade Tobbe och begav sig ut i skärgården med en polare.
Sofia hämtade Bella runt 11 sen var jag, Rasmus och Kita själva.
Vi roade oss med att städa lite smått och tvätta en hel del och till sist att göra en stor blåbärspaj (som jag fortfarande inte smakat på). Får åka och bjuda någon på den imorn så den blir uppäten.

På eftermiddagen åkte jag till stallet med Kattis, Tess och Linda.
Tess var babyvakt åt Rasmus medan jag pysslade i stallet och gick runt med honom i bärselen. Det funkade hur bra som helst :) Jag kunde slappna av och koncentrera mig på att rida utan att känna mig stressad.
Det var jätte roligt att rida idag. Hoppas att jag kan fortsätt att rida åtminstonde 1 dag i veckan framöver! Jag har saknat det så.
På vägen hem köpte jag och Kattis mumsig thaimat som vi käkade hos Kattis.
Efter detta körde jag Kattis till hennes vän där hennes volvo stod så länge. Vi skulle ta volvon hem till Matte som skulle kika på den. (den lät tydligen fördjävligt när man körde den sa Kattis)
Jag låg bakom Kattis med volvon. Tog ca 2 min innan jag inser KATASTROF!
Vänster bakdäck ser inte ut att sitta fast särskilt bra. Kattis kör glatt vidare. Jag letar i panik efter min mobil som såklart låg längst ner i skötväskan. Lagom till jag precis får fatt den så svänger Kattis precis in till kanten och däcket hoppar av och bilen står på tre hjul mitt i Gustavsbergs centrum! Hahahahaha... Kunde inte annat en att skratta! Det kunde ju gått illa men nu gick det ju bra.
Det börjar med att en polisbil såklart rullar förbi och frågar "Och hur har det här gått till?" ;) Kattis -"eh, Ja det vet jag inte riktigt"... Poliserna mest skakade på huvudet och tyckte vi var två puckade tjejer och frågade om det var vi som satt på däcken själva och skrattade lite till. Sen åkte de vidare och lämnade oss i nöd....
Efter några minuter kom en flummig snubbe förbi (Han gick på något som höll honom på en helt annan nivå en oss andra) men han var glad och snäll och försökte hjälpa till. Även Matte kom till undersättning och efter lite meckande så stod bilen på 4 däck igen.

        

Herregud Kattis! Det ska vara du att lyckas. =) "det låter så mycket om bilen när man kör"... Du hade max 3 bultar i varje däck och det som lossnade hade tydligen ingen! Glad att du är hel och söt i alla fall!!!

Har precis nattat lilla Rasmus som sött sover i sin säng. Nu blir det lite kikande på Tradera och sen sängen :)

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ja, vad ska man säga... det blir aldrig tråkigt när två dvärgar leker =) nu ska jag åka och köpa sånna där mutter grejjer...

2009-07-27 @ 12:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0