Mys på Bullandö

Igår åkte vi ut till mamma och pappa på Bullandö.
Vi promenerade med hundarna, käkade mumsig middag i solen och på kvällen vaktade mamma Rasmus medans jag, Tobbe och pappa begav oss ut med båten och metade aborre.
Vi fick 7 stycken tror jag. Eller vi fick massor men de flesta var för små för att plocka upp. 7 stycken dög i alla fall att ta upp.
Det var riktigt mysigt att meta. Vi satt inne i en vik där det var lä och soligt!
Rasmus hade skött sig bra med mamma. Vi kom tillbaka vid 22. Då sov Rasmus och hade gjort det sen halv 9 då hon gav honom lite käk.
Vid halv 12 villejag gå och lägga mig. Jag bytte blöja och tog på Rasmus pyjamas, han fortsatte sova riktigt tungt. Han vaknade till en snabbis vilket jag tyckte var perfekt då jag kunde amma honom och sen kunde vi somna om tillsammans, men icke! Han var toktrött.... Han somnade om direkt igen. Han fick sova i sin liggdel i vagnen då det blev så trångt i en 1.20 säng.
Snacka om att jag blev chockad när jag vaknade av att Rasmus var hungrig 03.30!!! Han hade inte käkat sen halv 9 och sovit så bra. Underbart! Fortsätt så Rasmus! ;)

Idag tog jag, mamma och Rasmus en långpromenad på förmiddagen med hundarna. När vi kom tillbaka grillade vi abborrarna och åt med färskpotatis, sås och grönsaker. Mums!
På eftermiddagen bestämde vi tillsammans med mamma och pappa att imorn drar vi ut på sjön. Vi åker tillsammans med dem i deras båt. Våran känns lite överkörs med liten Rasmus.
Ska bli underbart mysigt att komma ut i skärgården i ett par dagar, då är det sommar på riktigt!
Jag har packat hela kvällen och nu ska jag och en tok-sovandes Rasmus lägga oss i sängen. Ska försöka få Rasmus att sova i spjälsängen tänkte jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0