Hemma igen!

Idag kom vi hem från sjön. Känns konstigt att vara hemma igen. Nu måste man ju lixom hitta på saker känns det som, på sjön är det självklart vad man gör. Solar, badar, promenerar och bara tar det lugnt. Inga måsten alls!
De sista två dagarna på sjön har det blåst en hel del och vi har fått leta mycket för att hitta bra ställen att ligga i lä på. Vi har haft riktigt bra väder trots att de sagt att det ska regna. Några små skurar men mestadels sol :)
Stället vi låg på idag innan vi åkte hem bjöd på härliga 14grader i vattnet = inget badande. Tur att man fick komma hem till en härlig dusch.

Första spännande måstet kom direkt när vi kom innanför dörren. Det luktade gamla sopor och riktigt ruttet. Vi behövde inte leta länge för att förstå vad det var. Våran monster-fisk Lou-Lou hade dött och stank helvete över hela lägenheten och vattnet i akvariet var sååå äckligt.
Ändå var Tobbes mamma här och vattnade blommor och matade fiskar i måndags så högst 2 dygn har Lou-Lou varit död. Men det räckte för att det skulle lukta rutten fisk. Självklart den största fisken i akvariet också, och den finaste :(
Jag blev nyss klar med att sanera akvariet och det luktar inte lika mycket längre, blir nog till att städa igenom det en gång till om några dagar till för att få det riktigt fräscht...
Vi har hunnit vara på visit hos Tobbes mamma och pappa också. Rasmus var jätte tråkig och kinkig ända tills vi skulle åka hem och var ute på gräsmattan. Då vart han jätte glad. Han tyckte nog det var tråkigt att vara inomhus igen.
I skärgården har han ju trots allt varit ute i friska luften från morgon till kväll....
Ajajaj nu ska jag gå och oja mig lite över mina stackars axlar, jag har så ont. Är jätte spänd och har varit det i flera dagar. Lutar åt att jag beställer tid hos en massör för att få loss lite knutor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0