Stackars lillfis

I morse vaknade jag av att Rasmus knappt kunde andas. Och denna gången var det inte bara näsan som var jätte täppt utan han fick knappt ordentligt med luft genom munnen. Var riktigt hemskt. Jag fick snabbt upp honom och gav honom näsdroppar så den vägen blev fri och då blev det bättre... men han hade fortfarande jätte tungt med andningen och rosslade som sjutton.
Ringde sjukvårdsupplysningen och de tyckte jag skulle uppsöka läkare.
Lyckades få en tid rätt snabbt och fick hjälp av underbara Malin med skjuts till vårdcentralen.

Väl där gjorde läkaren inte så mycket mer än att lyssna på lungorna och fråga exakt hur det hade varit under morgonen. Han var offörskämt pigg och glad och busade som sjutton och hade självklart väldigt lätt med andningen då :)
Hon skrev ut hostmedicin som var avsvällande för luftvägarna.
Har använt den under eftermiddagen men inte märkt någon jätte större skillnad. Han har varit på jätte bra humör trots att han hostar så det låter som att ngt går sönder i halsen.

Det possitiva i det hela är att han har inte nyst något på hela eftermiddagen och det har inte kommit något mer snor och han verkar mindre täppt i näsan i alla fall.

När jag nattade honom var han mest hes och kraxade som en liten kråka. Han ville inte ha napp när han skulle sova idag och var inte jätte ledsen utan bökade mest, tog nog 15 min på sig att somna!
Håller tummarna för att han får sova bra i natt och att jag slipper vakna av att han kippar efter andan! :S

Kommentarer
Postat av: Susanne

Stackars liten! Bra att han är glad ändå. Hoppas han får sova ordentligt inatt!

kram!

2009-12-03 @ 22:35:18
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0