Mysdag

Idag hade jag och Malin en typiskt "oss" dag. Vi träffades med våra små lillfisar och hämtade lunch från Sibylla. Det är ju bland det bästa =)

Rasmus har åkt på en dunder-förkylning, och då menar jag DUNDER! Jag tyckte han var förkyld förra gången men det var ingenting.
Det började natten till idag. Både han och jag sov jätte dåligt. Han kunde knappt andas för att han var så täppt och bökade och snurrade runt och kippade efter andan. Spelade ingen roll hur många gånger jag rensade näsan med näsdroppar (koksalt). Det ville inte släppa.
Under dagen idag har han nyst hela tiden och det rent ut sagt sprutar snor ur näsan på lilla stackarn. På eftermiddagen var jag på apoteket och köpte Nezerils näsdoppar, tycker de tar bort täppan mycket bättre. Efter det har han kunnat andas bättre.

Och så till något jag inte trodde jag skulle göra. Rasmus som har klarat sig utan napp i över 6 månader ligger nu i sängen och sover med:


Som jag skrivit tidigare lägger vi numera honom själv men han blir så himla ledsen. Inte för att han är hungrig och inte för att han inte klarar av att somna själv men på kvällen är han så snuttig och det enda han vill ha är min tutte, han blir desperat. Och när jag nattade honom nyss gick jag in och prövade. Han spottade ut den 2 gånger sen snuttade han nöjt och högljutt och blev direkt nöjd.
Så det blir nog nya grejen. Han får somna med napp på kvällarna. Ska i alla fall försöka att hålla det till en "nattgrej"

Igår fick Rasmus och Kita stå modell med juldresser medan jag lekte paparazzi. Julkortet som jag senare under kvällen fixade iordning blev TOPPEN! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0