En tonåring i liten förpackning?

Våran lilla charmiga, gulliga kille har under de senaste dagarna börja visat ett riktigt humör. Han blir riktigt ledsen och kastar sig åt olika håll och försöker se ut som att vi misshandlar homom när han inte får som han vill eller när något inte går som han tänkt. Lite roligt att se att han börjar få lite humör och testar oss. Det går inte så bra för honom dock, mamma och pappa är ganska bestämda så han ger upp rätt snabbt :P

Idag kom Tobbe hem från jobbet då han hade ont i halsen och huvudet och kännde sig hängig.
Vi hade tid 15.40 för influensa-vaccin och var tveksamma på om han fick ta det. Även lillfis var vi inte helt säker på då han fortfarande är jätte förkyld och små hostig men annars som vanligt.
Så länge man inte hade feber var det bara att ta sprutan.
Jag som tycker att sprutor är jätte läskiga offrade mig först så jag blev av med det direkt. Det var nog den minst smärtsamma sprutan jag fått i hela mitt liv, det kändes knappt. Jätte skönt!
Sen var det Tobbes tur och sist OCH minst Rasmus. Han märkte inte ens att han blev stucken och var på jätte bra humör :)
Han fick ett bamse-klistermärke för att han var så duktig! Tänk vad stolt man kan bli!

Nu är det bara att hålla tummarna att vi slipper biverkningar och att vi inte åker på den vanliga influensan och blir jätte sjuka i den, skulle ju kännas lite komiskt :P

Kommentarer
Postat av: Susanne

Viggo har åxå haft ett par veckor med gnäll, gråt och ett jäkla humör. Fast nu är han glad igen. Det går väl i perioder antar jag...

Vad skönt att sprutorna gick relativt smärtfritt. Hoppas att ni slipper biverkningar åxå.

Kram!

2009-12-08 @ 20:41:50
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0