Bus och ännu mer humör

Medan jag gjorde en kladdkaka låg Rasmus på golvet och busade och rätt som det var låg han såhär:

Han var jätte nöjd och hade inte direkt brottom att komma därifrån men lilla hönsmamman var ju rädd att han skulle klämma fingrarna.

Kladdkakan blev hur mumsig som helst

När jag och Tobbe mumsade kladdkaka fick vi på nytt se hur Rasmus visade bestämt vad han tyckte. Han gjorde allt för att komma åt min tallrik när han satt bredvid mig i soffan och så fort jag tog bort den blev han skit sur och började lipa i några sekunder, tittar uppe igen och kollar våra reaktioner. Försöker nå tallriken igen, jag tar bort den, han lipar, kollar hur vi reagerar. Om och om igen :P
Det märks verkligen att han börjar förstå när det är något ätbart, han vill smaka allt!
Tur att de än så länge är så lättlurade att man kan ge dem en majskrok eller frukt fast man själv svullar på :P

I helgen köpte vi en julstrumpa till Rasmus

Imorn ska jag försöka hitta något roligt att kunna lägga i den på julafton. Blir ju inte godis direkt :P

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hehe! Sötingen... Klart man måste undersöka alla skrymslen och vrår. :) Vilken söt julstrumpa! :)

Viggo suktar än så länge inte efter mat, bara mobiltelefoner och fjärrkontroller. Och om han inte får dom är det SÅ synd om honom. :P

2009-12-08 @ 23:56:53
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0