Vägning, mätning och vaccination

Idag var det dags för Rasmus att besöka BVC.
Jag hade hört av så många innan att det var så hemskt när bebisarna får sprutorna så jag tvingade med Tobbe från sitt jobb för att hålla Rasmus eftersom jag själv inte är särskilt förtjust i sprutor.... :S
Rasmus var på ett strålande humör när vi kom dit och var jätte glad när han vägdes och mättes.
Han har nu blivit hela 61,2 cm lång och väger hela 7275g. Han följer sina kurvor bra. På vikten ligger han lite över och längden helt på medel.
Rasmus blev jätte ledsen när han fick första sprutan men lugnade ner sig direkt, sen när han fick den andra som dessutom gör ännu mer ont så bröt han ihop totalt men även det gick över snabbt så fort jag fick honom till min famn.
Han små tjurade lite efter och lixom skällde på allt han såg. Han var riktigt upprörd!
Men direkt efter vi kom ut i från rummet var han lika glad som innan och verkade glömt bort det hela.
Jag var sååå nära till tårarna när de stack honom, lilla blödiga jag! :)
Nu sover han som en stock!!! Helt däckad i sin lilla säng... Måste tagit hårt på honom!

Däckad kille efter vaccinationerna

Igår blev Rasmus klippt av Jenny. Jag blev nöjd, pappa mindre nöjd.
Han blev såhär snygg:
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0