En vecka i norrland

Förra lördagen begav vi oss till norrland, höglekardalen. Vi = Jag, Tobbe, Rasmus, Tobbes mamma, mormor och kusiner och så hundarna Kita, Cash och Max.
Vi har haft en jätte mysig vecka! :) Verkligen härligt att vandra i fjällen. Vi har varit ena riktiga hurbullar hela högen.

Vi hittade på en hel del mysigt. Förutom att göra myggen sällskap varenda kväll när vi fiskade i forsen, så red vi en dag nordsvenskar med en guide uppe på fjällen.
En av dagarna skulle jag, Tobbe och hundarna gå en 9km runda på fjället. Vi gick "lite" fel och det slutade med att vi gick en extra mil vilse i bara MYR!!! Behöver jag tillägga att jag hade gympaskor på mig? Men vi såg humor och tjusningen även i detta.
Rasmus har älskat att vara så mycket ute om dagarna även här och har stormtrivts att åka med i bärselen på fjällen. Han har fortsatt att sova lika underbart duktigt om nätterna. Han har börjat bökat lite runt middagstid och är väldigt mammig under någon timme, då hjälper inget annat än att han ska ligga vid bröstet konstant... Ingen annan kan bära honom då skriker han otröstligt. Det har han lugnat ner sig lite med nu men lite bök kan komma runt halv 7. Han är väldigt punktlig ;)
Han har även fått för sig att flaska ska han INTE ha. Det är mammas bröst som gäller... Han tar flaska efter mycket bök och stök men han är riktigt arg så just nu känns det inte så roligt att lämna bort honom om man ska iväg.

Igår var det Tobbes första dag på jobbet efter semestern. Jag och Rasmus var med mamma som var barnvakt till syrrans yngsta barn Sara (10mån). Vi har en super mysig dag!
Rasmus och Sara badade tillsammans i Rasmus super söta uppblåsbara pool! Så nöjda söta ungar!
Rasmus har varit med i tidningen Mitt i Värmdö denna vecka. Våran alldeles egna lilla "julgris"!


Rasmus och Sara

Rasmus har även badat i stora poolen när det var riktigt varmt! Det älskade han!

Lite mys efter poolbadet

Kommentarer
Postat av: Susanne

Låter som himla mysiga dagar! :)

2009-08-12 @ 09:23:44
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/
Postat av: Susanne

Åh lilla plutten... Vad mysigt det ser ut. :)

2009-08-13 @ 13:56:21
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0